Inovujme

Online inovačné workshopy

Dňa 17. 02. 2022 sa v triede II. A a 25. 02. 2022 uskutočnili online inovačné workshopy. Workshop trval 3 hodiny. Išlo o interaktívny program pre študentov stredných. V jeho úvode sa oboznámili s problematikou inovácií a kreatívneho myslenia. Otestovali si svoje kreatívne schopnosti a naučili sa jednu z techník na generovanie nových ideí, ktorú si vyskúšali najskôr na fiktívnom a neskôr na reálnom zadaní. Atraktívnym spôsobom si študenti osvojili nové zručnosti, ktoré im pomôžu rýchlejšie napredovať v ich súkromnom ale aj profesijnom živote.

Témou inovatívneho workshopu bola Ako zatraktívniť nevyužitý priestor, areál školy.

Žiaci triedy boli rozdelení do 5 menších skupín. Vypracovali svoje návrhy a prezentovali ich pred celou triedou.

Emócie v marketingu

bežnom živote to platí dvojnásobne. Práve s témou „Emócie v marketingu“ sa študenti IV. ročníka mohli oboznámiť 29, októbra 2019 v rámci prednášky s rôznymi emóciami a s ich vplyvom na každého z nás, a to hlavne prostredníctvom reklám. Emócie, ako radosť, smútok, znechutenie, láska a strach nám pomáhajú rozhodovať sa. Lektorom bol Ing. Dávid Vrtaňa, ktorý pracuje ako marketingový manažér pre Poradcu podnikateľa a je tiež predsedom OZ Mladý podnikavec. Prednáška pod jeho vedením bola inšpirujúca, zaujímavá a edukačná. Žiaci zistili ako sú emócie dôležité nielen z psychologického hľadiska, ale aj z marketingového vzhliadaním rôznych marketingových kampaní. V závere workshopu mohli žiaci získať zaujímavé ceny za svoju aktivitu.
 

Inovujme

Dňa 17. 10. 2019 sme sa zúčastnili inovačného workshopu – zvýšenie inovačnej výkonnosti slovenskej ekonomiky. Snažili sme sa v každom jednom z nás objaviť kreativitu a schopnosť komunikovať. Vymieňali sme si názory na rôzne zaujímavé témy, napríklad sme sa rozprávali o svetových, ale aj slovenských inovátoroch a o osobách, ktoré sú pre nás inšpiráciou. Následne sme sa rozdelili do skupín a snažili sme sa rozvíjať nápaditosť, kreativitu, logické myslenie a vyjadriť postoj k určitej problematike. Naučili sme sa novú techniku riešenia problému, a to synektiku. Každá skupina mala navrhnúť riešenia ako prilákať turistov do nášho mesta Prievidza. Každá skupina sa metódou synektiky snažila vymyslieť najlepší nápad. Nakoniec sme naše návrhy odprezentovali p. zástupkyni Ing. Balkovej, p. uč. Ing. Karakovej a p. prednostovi Turanovičovi. Nápadov bolo naozaj neúrekom. Rada by som spomenula pár z nich: zveľadenie mestských parkov, rozvoj športu, výstavba oddychových zón, propagácia historických pamiatok, festival tradične kuchyne, festival svetla, rekonštrukcia železničnej a autobusovej stanice, vybudovanie cyklistickej cesty do Bojníc, joga v parku, vlastná značka brandy. P. prednosta Turnovič sa potešil každému jednému nápadu, ale hlavne tomu, že nám naše mesto nie je ľahostajné. Každý jeden nápad dôkladne preštuduje a možno pár z nich bude v našom meste aj zrealizovaných.

 

Myslím si, že tento workshop bol prínosom pre každého jedného z nás. Vzbudil v nás záujem o inovácie, podnikanie a schopnosť hľadať riešenia.

 

Natália Lajtmanová